środa, 3 września 2014

#131 "Balet romantyczny w grafice"

Tytuł: Balet romantyczny w grafice
Oryginalny tytuł: -
Seria: -
Autor: Jan Stanisław Witkiewicz
Wydawnictwo: Iskry
Ilość stron: 183

  To nie będzie zwyczajna recenzja, bo i książka do takowych nie należy. Jest to bowiem album z (głównie) XIX-wiecznymi grafikami - tak jak wskazuje tytuł przedstawiają one wybrane sceny i tancerzy baletowych. Cena mnie powaliła na kolana, czekałam zrezygnowana na jakąś promocję i bingo! Allegro ratuje życie, przez co mogę teraz o tym cudeńku pisać!

  Album ten zawiera 126 grafik, przedstawiających zarówno fragmenty całych scenerii, poprzez same tancerki i tancerzy na scenie - bez żadnych elementów scenografii, kończąc na portretach niektórych artystów pojawiających się na grafikach.

  Autor, Jan Stanisław Witkiewicz, jest krytykiem baletowym i muzycznym, publicystą, fotografem oraz kuratorem. Jest autorem wielu publikacji, które pojawiły się zarówno w Polsce jak i za granicą.

  Obrazki są przepiękne, naprawdę miło się każdy z nich ogląda. Również każdy z nich ma informację, kto się na nim znajduje i jaką sztukę ilustruje. Również na tyle można znaleźć indeks, w którym pojawiają się najważniejsze informacje o nich. 

  Całość jest czytelna, przejrzysta - jedna grafika na stronę, wygląda bardzo estetycznie. Wielkość książki mnie pozytywnie zaskoczyła, ponieważ spodziewałam się, że będzie w zbliżonym rozmiarze do "zwykłych" książek, a otrzymałam album wielkości takowych dwóch - może nie jest to zbyt poręczne, ale dzięki temu grafiki nie są malutkie i można je dokładnie podziwiać. 

  Jeśli ktoś interesuje się sztuką, historią tańca, czy też kostiumami (czyt. jest moją bratnią duszą), jest to publikacja odpowiednia dla niego. Pozostawiam ją bez oceny, aczkolwiek wiedzcie, że jestem bardzo usatysfakcjonowana!

Wykorzystane tu przykłady grafik pochodzą ze strony zwierciadlo.pl.





5 komentarzy:

  1. Faktycznie piękne wydanie, widziałam trochę balet, więc i ta publikacja mnie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie powiem, abym interesowała się sztuką, ale album wygląda pięknie i wcale się nie dziwię, że tak Ci się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O rety, ale bym chciała to mieć! Uwielbiam takie pozycje, podbiła moje serce! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sztuka to raczej nie moja bajka, jednakże piękn wydanie zachęca. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama tematyka tej książki raczej nie jest moim konikiem, jednak chętnie poznałabym coś nowego :) Ta książka wydaje się być piękna, i choćby dlatego chciałabym ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to motywacja. Słowa nie zawsze chcą płynąć tak, jakbym sobie tego życzyła, ale blokadę łatwiej przełamać wiedząc, że ktoś po drugiej stronie ekranu przeczyta tych kilka zdań.

Staram się odwiedzać blogi komentujących, jednak wybaczcie, jeśli zdarzy mi się nie zajrzeć do Was. Będę nadrabiać moje zaległości - nie krępujcie się zatem linkować do siebie :)