poniedziałek, 6 czerwca 2016

Czasoumilacze - Top 11 moich ulubionych piosenek musicalowych

Skłamałabym, gdybym powiedziała, że jestem wierną fanką musicali - ten świat dopiero powoli poznaję i zakochuję się w nim. Niemniej chciałabym pokazać Wam kilka moich faworytów. Przepraszam za niewielką różnorodność spektakli/filmów, lista ta będzie skrzętnie uzupełniana w kolejnych odsłonach Czasoumilacza w czasie, gdy poznam ich więcej :)


Dziś zapraszam na powrót do Disney'a, a także wizytę u Webbera czy odkrycia piękna w garbatym dzwonniku z Notre Dame! I nie, nie potrafiłam się zmieścić w 10 :)




11. Beauty underneath - Love never dies
Oprócz scenografii, lekko groteskowej, lecz na swój sposób dla mnie pięknej, pojawiają się dwa świetne głosy - Upiora gra Ben Lewis, niestety nie wiem, kto jest dzieciakiem... Ta piosenka jest tak naładowana energią i pasją, że aż hipnotyzuje słuchacza!



10. Bet on it - High School Musical 2
Przypadkiem znów obejrzałam fragment HSM i postanowiłam odświeżyć sobie te utwory. Za co lubię tę piosenkę? Po pierwsze, tekst przemawia do mnie w ostatnim czasie, budzi we mnie determinację, on sam jest przepełniony emocjami. Nie jest to słodziutka piosenka o miłości, jakich wiele w tej serii filmów :)



9. Danse mon Esmeralda - Notre Dame de Paris
        
Rozpaczliwa piosenka Quasimodo, zawiera pełno bólu w prośbie "tańcz, moja Esmeraldo". Garou śpiewając ją pokazał całą miłość do cyganki mimo, iż utwór może wydawać się nieco monotonny. Niestety, nie mogę znaleźć wersji z polskimi napisami - ale myślę, że nie przeszkadza Wam to aż tak bardzo :) 



8. Music of the night - Upiór w operze
Kołysanka Upiora, spokojna, przepiękna. I głos Ramina - można słuchać dzień i noc...


7. Beneath a moonless sky - Love never dies
Spotkanie po latach Christine i Upiora, pełne emocji (wszędzie można to powiedzieć, wiem...) wspomnienia z upojnej nocy. Uczucia odżywają nie tylko w bohaterach, ale i w słuchaczu, który przeżywa historię upiora ponownie.


6. Bohemienne - Notre Dame de Paris
Klimatyczna, w cygańskich rytmach, przyjemna do wysłuchania :) 


5. Les sans papiers - Notre Dame de Paris
Tu kocham rytm, energię wypływającą z każdą nutą, oraz determinację, którą widać w każdym ruchu i słychać w każdym słowie.


4. Ces diamands-la - Notre Dame de Paris
Kto nie kocha romantycznych piosenek? W dobrej aranżacji takowe uwielbiam, a ta wydała mi się szczególnie piękna i chwytliwa. 


3. Tu vas me Detruire - Notre Dame de Paris
Rozpacz zakazanej miłości Frollo do Esmeraldy, determinacja, strach (tu powtórzmy śpiewkę o emocjach... :) ), no i oczywiście linia melodyczna. A, i głos! Piękny! Ta piosenka mnie niszczy!


2. Scream - High School Musical 3
S łuchając tej piosenki mam wrażenie, że ktoś w słowa ubrał moje obawy, których ja nie potrafię zdefiniować. Pewnie dlatego zajmuje tu tak wysokie miejsce...


1. Belle - Notre Dame de Paris
N ajpiękniejsza piosenka 50-lecia, nie bez przyczyny. Łamie mi serce, czuję to, co bohaterowie, zaśpiewana mistrzowskimi głosami pozostaje w głowie na długie dni. Mam ochotę mówić o niej każdej napotkanej osobie i wyrażać swój zachwyt bez końca.



Powiedzcie, co myślicie o moich typach :) I czy chcecie więcej takich postów w przyszłości, bo, mam nadzieję, uda mi się znaleźć więcej utworów, które skradną moje serce! 
A  może i Wy macie jakieś piosenki musicalowe, które lubicie? Chętnie poznam Wasze propozycje!

8 komentarzy:

  1. o, ładny nowy wygląd bloga! tez lubię musicale, najbardziej Moulin Rouge. pozdrawiam :)
    wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam muzykę z "Upiora w operze"! Najbardziej podoba mi się tytułowy utwór, ma w sobie coś... niepokojącego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny szablon :)
    Ja sama nigdy nie interesowałam się musicalami (jakoś okazji nie było), ale skoro tyle osób się zachwyca, to coś w tym musi być :) /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jakoś nie lubię musicali :/.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja jakoś nie przepadam za tymi piosenkami, chociaż moje zdziwienie było wielkie jak zobaczyłam piosenki z HSM ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Notre Dame de Paris! Pamiętam, że pierwszy raz obejrzałam całość z polskimi napisami, ale podczas kolejnych już całkowicie oddałam się przepięknej muzyce i cudownej obsadzie! Uwielbiam całość! I uwielbiam również Upiora w Operze ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Choć nie przepadam za musicalami, to kiedy byłam mniejsza, uwielbiałam High School Musical :D

    OdpowiedzUsuń
  8. 8 uwielbiam! Nie widziałam "Notre Dame de Paris", ale muzyka z niego jest cudowna. Szkoda trochę, że skupiłaś się na niewielu musicalach, bo tak naprawdę jest cała masa przepięknych piosenek z tego gatunku. Tak na szybko polecam: "Cell block tango" z Chicago, "I dreamed a dream" z "Les Miserables", "Bitch of living" z Spring Awakening, "Memory" z Kotów, "Season of love" z Rent i wiele wiele innych :) Może kiedyś też uda mi się stworzyć o tym notkę!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to motywacja. Słowa nie zawsze chcą płynąć tak, jakbym sobie tego życzyła, ale blokadę łatwiej przełamać wiedząc, że ktoś po drugiej stronie ekranu przeczyta tych kilka zdań.

Staram się odwiedzać blogi komentujących, jednak wybaczcie, jeśli zdarzy mi się nie zajrzeć do Was. Będę nadrabiać moje zaległości - nie krępujcie się zatem linkować do siebie :)