wtorek, 9 lipca 2013

Recenzja #38 "Pośród złudzeń" Julia Deja

Tytuł: Pośród złudzeń
Autor: Julia Deja 
Wydawnictwo: Bookio.pl 
Ilość stron: 350 
Moja ocena: 8/10

  W życiu prawie każdej dziewczyny, pojawia się taki moment, w którym uświadamia sobie, że czas zostawić dumę i rozsądek, kiedy spotyka się kogoś, dla kogo warto porzucić dawne zasady.

Nastoletnia Mia zakochuje się w swoim nauczycielu. Starając się ukryć swoje kontakty z matematykiem, nie zauważa gdy zwykłe relacje zmieniają się w toksyczny związek. Z czasem zdaje sobie sprawę jak bardzo się pomyliła, a naiwność zaprowadziła ją w pułapkę. 





  Robert wydaje się ucieleśnieniem męskiego ideału. Szybko zyskuje sobie sympatię żeńskiej części szkoły w której zaczyna uczyć. Jedną z dziewczyn, które uległy jego urokowi jest główna bohaterka Mia. Okazuje się, że nie jest skazana na wzdychanie w ukryciu do człowieka, który powinien być poza jej zasięgiem, gdyż jest on również zainteresowany bliższym poznaniem dziewczyny. Mimo strachu, że zostanie nakryta, Mia wplątuje się w romans z 30-letnim nauczycielem. Jednak okazuje się, że mimo jego zapewnień o miłości do niej, nie waha się podnieść na nią ręki. Mia przestaje się czuć bezpiecznie, ale nie potrafi wyplątać się z tego toksycznego związku. 

  Główna bohaterka to siedemnastoletnia dziewczyna, która uległa urokowi nauczyciela. Jest otoczona wianuszkiem oddanych przyjaciół, ma kochającego ojca i wydaje się, że znalazła miłość życia. Dobrze się uczy i jest utalentowana plastycznie. Jednak w jej paczce przyjaciół zaczynają się tworzyć problemy - od tak błahych jak nieodwzajemniona miłość skierowana w jej stronę, po uzależnienie od narkotyków. W rodzinie przeżywa szok, gdy dowiaduje się, co ojciec ukrywał przed nią od zawsze. 
Mia jest inteligentną osobą, choć może nieco naiwną. Widać, że przyjaciele i rodzina są dla niej najważniejsi. 

  Robert, jak już pisałam, wydaje się ideałem. Choć fakt, że zainteresował się związkiem z uczennicą mógłby wzbudzić lekkie podejrzenia, to tak naprawdę nasza czujność jest uśpiona jego zachowaniem, które na początku jest bez zarzutu. Dopiero później wychodzi na jaw jakim potworem jest naprawdę.

  Autorka pisze dobrym językiem, miło się czyta jej książkę, bardzo szybko przewija się kolejne strony. Gdy tylko akcja zwalniała dawała kolejny element, który znów wprawiał wszystko w ruch, a przy okazji nie jest to wymuszone, naturalnie wtapia się w fabułę. Co prawda kilku elementów można było się domyślić, aczkolwiek nie przeszkadzało mi to. Ostatnim małym minusikiem jest fakt, że kilkakrotnie miałam wrażenie, że kilka dialogów nie wyszło zbyt naturalnie, słownictwo i forma wydały mi się nieco zbyt dojrzałe jak na nastolatków. Nie było to jednak za każdym razem, zdarzało się jedynie sporadycznie, raz czy dwa. 
Zdarzało się kilka wstrząsających zdarzeń w książce, raz uroniłam kilka łez gdy... Nie, powstrzymam się, dam wam tę radość z czytania, gdyż mam nadzieję, że sięgniecie po tę pozycję. Ja się nie spodziewałam, że tak mi się spodoba. Szkoda tylko, że dostępna jest tylko w formie ebook. Mimo wszystko nie odebrało mi to radości z czytania. Nie tym razem.. 



33 komentarze:

  1. Nie czytałam, jednak widzę ze na prawdę warto. Podoba mi się okładka- i to bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie ją czytam i choć jestem dopiero na początku jest już naprawdę nieźle :) Aż wierzyć się nie chce, że Julia ma zaledwie 19 lat! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za tego rodzaju literaturą, ale postaram się przeczytać, bo zapowiada się naprawdę bardzo dobrze :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zacząłem czytać wczoraj. Było późno i powiedziałem sobie, że chociaż prolog, ale zacznę czytać "Pośród Złudzeń", bo obiecałem autorce, ze postaram się jak najszybciej powieść zrecenzować. I jak zacząłem, tak lektura mnie pochłonęła, że po godzinie trzeciej byłem przy setnej stronie. Coś w tej książce jest. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o, zaciekawiłaś mnie. kiedy spojrzałam na okładkę myślałam że to będzie kolejne romansidło paranormal romance.. a tu proszę. no, poczytam jeszcze o tej ksiażce :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mam ją czytać, cieszę się, że Ci się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może być ciekawe:) Sięgnę jak zdołam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie sięgnę po książkę "Pośród złudzeń", choć przyznam szczerze, że pierwszy raz o niej słyszę. Twoja recenzja mnie zaciekawiła. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka porusza ważny temat i wcale taki nieobcy na polskim podwórku. Wiele młodych dziewcząt jest zauroczonych nauczycielami, czy starszymi facetami, a potem się okazuje, że nie zawsze jest tak różowo jak się wydawało.

    OdpowiedzUsuń
  10. Okładka wpada w oko i nic poza tym... temat wydaje się być nieco oklepany ale to tylko moja opinia, wpadnij http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nie mogę się wypowiedzieć na ten temat, ponieważ nie przeczytałam wielu książek tego typu, a na taką jeszcze nie natrafiłam.

      Usuń
  11. Być może temat nie jest oryginalny, ale przedstawienie go, wydaje się ciekawe ;) Jakoś okładka nie przypadła mi do gustu ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak pozytywną, a przede wszystkim szybko napisaną recenzję! Naprawdę cieszy mnie fakt, że książka Ci się spodobała :)
      Pozdrawiam,
      Autorka

      Usuń
  13. Witaj słyszałam, że bardzo chciałabyś przeczytać "Niewolnicę" :)
    U mnie na blogu konkurs, a nagrodą jest właśnie ta książka^^
    http://mirror-of--soul.blogspot.com/2013/07/konkurs-wakacyjny.html

    Pozdrawiam
    Mirror of soul

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawiłaś mnie ta pozycją, mimo że nie czytuję tego gatunku. Problemy raczej omijam, ale ten mnie zainteresował, od razu nasunęła mi się dwie pozycje fantasy z takim wątkiem.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie dobre słowa na temat tej ksiazki, które użyłaś w recenzji zdecydowanie zachecily mnie po jej siegniecie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przeczytałabym gdyby była dostępna w wersji papierowej, a tak, no trudno... :(
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie miałam jeszcze do czynienia z tą książką. Możesz zmienić tło, bo ciężko się czyta recenzje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio kombinuję trochę, rzeczywiście, to nie jest najlepsze. Będę kombinować dalej, aż będzie dobrze :)

      Usuń
  18. Nie czytałam nigdy podobnej książki, więc z ogromną chęcią sięgnęłabym po tę pozycje. Bardzo mnie zainteresowała.

    Pozdrawiam i zapraszam:

    im-bookworm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. To ciekawa powieść dla młodzieży. Jestem już po lekturze i niebawem opublikuje recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  20. No to mnie zaciekawiłaś :)
    Chętnie sięgnę po tą pozycję ^^

    OdpowiedzUsuń
  21. Temat brzmi naprawdę interesująco.^^ Ciekawa książka.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Chciałabym ją przeczytać:) Czytałam już pozytywną recenzje na innym blogu, a teraz jeszcze u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Hm, wydaje się ciekawa... Zainteresowałas mnie swoim opisem, choć zazwyczaj nie ciekawią mnie książki w stylu "nastolatka zakochuje sie w nauczycielu" ;D
    Z innej beczki, ale też książkowej ;D poszukuję "Pamiętnika rzemieślnika. Jak pisać" Stephena Kinga". Jeśli posiadasz tę pozycję lub ktoś z Twoich znajomych i jest możliwość wymiany/sprzedaży, bardzo proszę o kontakt :) t.awanturnica@gmail.com lub gatki-szmatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytałam już dużo recenzji na temat tej książki, więc musi coś w niej być. Chętnie przeczytam jak tylko się natknę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Chciałabym ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam kiedyś podobną książkę, tylko tam głównym bohaterem był chłopak, który zakochał się w swojej nauczycielce :). Niestety tytuł wypadł mi z głowy i jak na złość nie mogę go sobie przypomnieć.. Chętnie sięgnę po tą :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Niedługo zacznę ją czytać... mam nadzieję, że i mi się spodoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Już sama okładka mi się podoba, więc po książkę kiedyś z chęcią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  29. Trochę żałuję, że jest tylko w formie ebooka bo nie czytuję książek w tej formie - zwyczajnie nie bardzo lubię. Ale przyznam, że fabuła wydaje się ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zaciekawiłaś mnie, naprawdę postaram się zsnaleźć gdzieś tę powieść, a jeśli nie w księgarni, czy bibliotece, to w formie ebooka :) Zapraszam: http://naszksiazkowir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to motywacja. Słowa nie zawsze chcą płynąć tak, jakbym sobie tego życzyła, ale blokadę łatwiej przełamać wiedząc, że ktoś po drugiej stronie ekranu przeczyta tych kilka zdań.

Staram się odwiedzać blogi komentujących, jednak wybaczcie, jeśli zdarzy mi się nie zajrzeć do Was. Będę nadrabiać moje zaległości - nie krępujcie się zatem linkować do siebie :)